Kemoterápia melletti étkezési gondok

Tisztelt Doktornő!
Édesanyám nagyon erős infúziós kezelést kap áttétes mellrákra és már az első kezelés után rengeteg mellékhatása lett. Fémes ízt érez folyamatosan és ég az egész nyelőcsöve. Hányingere is van ritkán a nyeléstől, nem is a gyomra miatt. Ecsetelőt használ a szájára, torkára és kapott antibiotikumot, mivel az egész felsőteste csalánkiütéses lett.😞😢 az a kérdésem, hogy mit tanácsolna ilyen problémák mellett milyen fajta ételeket egyen és mennyit? Nagyon vékony, tudja hogy erőltetnie kell, de alig tud megenni valamit. Milyen tanácsokat, praktikákat tudnánk alkalmazni, hogy könnyebben egyen?

Előre is köszönöm a segítségét!

Válasz:

Kedves Kérdező!
Sajnos a kemoterápia gyakori mellékhatásai közé tartozik a hányinger,  fémes szájíz,  és a száj nyálkahártya gyulladása.
A kemoterápia típusától lehet ajánlani Corsodyl oldatot, vagy szteroidos öblögető szereket. Hányingerre Cerucal tablettát és B6-vitamint, illetve nagyobb panasznál ondansetron típusú gyógyszereket (utóbbit onkológusa írja fel).
Mindent ehet, ami jól esik. Speciális étvágygerjesztőt tud az onkológus felírni. Kérjen tanácsot onkológusától!
Üdvözlettel, dr Lengyel Erzsébet
Dr. Lengyel Erzsébet
Dr. Lengyel Erzsébet

Dr. Lengyel Erzsébet vagyok, főorvos a Bajcsy Zsilinszky Kórház onkológiai osztályán. Közel 20 éve onkológiával foglalkozom, több magyar és angol kórházban dolgoztam, sokféle szemléletet láttam. Klinikai onkológia, sugárterápia és palliatív licens vizsgával rendelkezem. 3 gyermekem van, szabad időmben kertészkedem, sportolok és állataimat gondozom. Elkötelezett vagyok az önkéntes munka iránt, a Mellrákfórum honlapján én válaszolok kérdéseikre