Kemos kar-váll-lapocka fájdalma

Kedves Doktornő!
Augusztus végén fejeződött be a 6 FEC kezelésem, ill. már a 15+4 sugárterápián is egy hete túl vagyok. Szeptember elejétől szedem a Zitazoniumot, ill. havonta Zodalex injekciót kapok.
Kemoterápia alatt nem tudtam kinyújtani a jobb karomat (nem a műtött oldali), mert az alkari vénák nagyon húzódtak, a bőrfelületen behúzódások is láthatók voltak nyújtáskor. Viszont szeptember óta, bőven túl a kezeléseken, még mindig rövidnek érzem az ereket, húzódnak, ill. vállban, felkari külső izomban és lapocka mentén is nagyon kellemetlen zsibbadó, fájdalmas érzetem van. Kora délutánra már szinte elviselhetetlenné válik. Próbáltam a gyógytornát, de még nem találtam meg a kiutat ebből a fájdalomból és ez egyre inkább aggaszt.

Lehet ez még a kemoterápia késői hatása? Kezelések alatt ilyen jellegű problémám nem volt. Esetleg a hormonblokkolók mellékhatása?

Köszönöm szépen a válaszát!
Anita

Válasz:

Kedves Anita! Leirásod szerint én inkább a műtét késői szövődményére gondolnék, de lehet hogy idegek sérültek és azt érzed. A gyógytorna mindenképpen fontos ! Onkológusod mit mond? Konzultáljál orvosoddal. Üdvözlettel, dr Lengyel Erzsébet
Dr. Lengyel Erzsébet
Dr. Lengyel Erzsébet

Dr. Lengyel Erzsébet vagyok, főorvos a Bajcsy Zsilinszky Kórház onkológiai osztályán. Közel 20 éve onkológiával foglalkozom, több magyar és angol kórházban dolgoztam, sokféle szemléletet láttam. Klinikai onkológia, sugárterápia és palliatív licens vizsgával rendelkezem. 3 gyermekem van, szabad időmben kertészkedem, sportolok és állataimat gondozom. Elkötelezett vagyok az önkéntes munka iránt, a Mellrákfórum honlapján én válaszolok kérdéseikre