hajhullás Herceptintől?

Tisztelt Doktornő!

Hormonrezisztens, HER2 pozitív emlőrákkal operáltak. A nyirokcsomók nem voltak érintve, de 24 mm-es volt a csomó és GIII besorolású lett. Jelenleg kemoterápiát kapok, majd utána sugarat és végül biológiait. A kemótól már kihullott a hajam, a Herceptinről viszont egyik helyen írják a hajhullást, mint mellékhatást, másik helyen nem. Szeretném megkérdezni, hogy Herceptin kezelés mellett visszanő-e a hajam, vagy kell számolnom ezzel a mellékhatással is? Köszönettel.

Válasz:

Kedves Kérdező!
Köszönöm érdeklődését! A herceptin kezelés egy ideig kemoterápia adásával párhuzamosan megy. Ezt követően csak önmagában adjuk, bőr alatti injekció formájában. Ez alatt már nőhet a haja, mely kicsit vékonyabb és göndörebb lesz.
Üdvözlettel, dr Lengyel Erzsébet Ph.d
Dr. Lengyel Erzsébet
Dr. Lengyel Erzsébet

Dr. Lengyel Erzsébet vagyok, főorvos a Bajcsy Zsilinszky Kórház onkológiai osztályán. Közel 20 éve onkológiával foglalkozom, több magyar és angol kórházban dolgoztam, sokféle szemléletet láttam. Klinikai onkológia, sugárterápia és palliatív licens vizsgával rendelkezem. 3 gyermekem van, szabad időmben kertészkedem, sportolok és állataimat gondozom. Elkötelezett vagyok az önkéntes munka iránt, a Mellrákfórum honlapján én válaszolok kérdéseikre