sugár – szív károsodásának esélye – izzadás veszélye ???

Nyitólap Fórumok Terápia, mellékhatások sugár – szív károsodásának esélye – izzadás veszélye ???

Ennek a témakörnek tartalma 1 hozzászólás, 2 résztvevő. Utolsó frissítés:  andrea 1 év telt el.

Hozzászólások2
  • Szerző
    Bejegyzés
  • #14933 Nandi

    Nandi
    Felhasználó

    Sziasztok,

     

    Május 9-én masztektómiát (bal oldal) és teljes hónaljmirigy eltávolítást (16) végeztek rajtam. Nemsokára kezzdődik a sugár. Kissé aggódom, mert;

    1.) a kemoterápia során, a Taxotere szívritmuszavart és perikardiális folyadék növekedést okozoott nálam; ez utóbbi miatt 1 hónapig szedtem concor-t (ha jól emlékszem a nevére) gyógyszert, majd újabb 4 hétig szteroidot…  tehát a szívem kissé kikészült.. Valamelyest rendbejött, de most félek, hogy a sugár, amit pont a még védtelenebb bal oldara adnak (ahol már mellem sincs) tovább káárosítja a szívemet…

    2.) olcastam, hogy az izzadás károkat okozhat, megnő a fertőzés veszély, stb. Nemsokára beindul a kánikula + szintén a kemo miatt klimaxos tüneteket produkálok. Ezek izzadással járnak…. Mennyire veszélyes ez?

    Ezzel kapcsolatban van tapasztalatotok, vagy tanácsotok?

    + kérdés: milyen krémet javasoltok a sugárral kezelt bőrre? használt valaki kék krémet?

    Köszi nagyon, ha válaszoltok!

     

    Andi

     

  • #15013 andrea

    andrea
    Adminisztrátor

    Kedves Andi,

    ne haragudj, h így késve próbálom válaszolni, bár tök kánikula van még…

    a lényeg, az izzadással semmi gond nincs, remélem nem is volt neked, nyílván a seb környezetét óvnod kellett, és a sugár alatt is jót tesz a bőrnek a hűsítő borogatás. legalábbis nekem jól esett…

    a kardiológiai rész: gondolom szoros kardiológiai ellenőrzés alatt vagy, az ultrahangot ellenőrizték, és később is ellenőrizni fogják. az aggódásod értem, sajnos az aggódás nem csökkenti a szövődmények előfordulását (magyarul semmi értelme 🙂 ), de hát őszintén – én is néha előre szorongok valamin… szóval kontroll szívultrahangra lesz szükséged sztem.

    a kék krém nekem nem mond semmit sajnos.

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

Legutóbbi hozzászólások