KEMOBRAIN

Impresszum Fórumok Nem vagy egyedül KEMOBRAIN

15 hozzászólás mutatása
Hozzászólások16
  • Szerző
    Bejegyzés
    • #10779 balassagabi

      balassagabi
      Felhasználó

      Kedves MIndenki !
      Én két közel két éve estem át a kemoterápiás kezelésen. Akkoriban a sok kellemetlen mellékhatás miatt nem is figyeltem oda arra, hogy butulok. Gondoltam, van épp elég bajom.
      Az én tapasztalatom , hogy a beszédben komoly gondjaim voltak, amik így közel két év után, bár jelentősen csökkentek, de még a mai napig is szenvedek tőle.
      Konkrétan: sokszor tapasztaltam a kezelések alatt, hogy egyszerűen nem tudtam kimondani szavakat. A legalapvetőbbeket. Ránéztem egy nadrágra, és ha ütöttek volna sem bírtam kimondani a nevét. És a rövidtávú memóriámmal még a mai napig komoly gondjaim vannak.
      Tapasztalatok ????

    • #11473 Andi.kj

      Andi.kj
      Felhasználó

      Gabi! Sajnos csak bólogatni tudok az általad leírtakra… Nekem idén január 31-én volt az utolsó kemóm és ugyanezekkel küzdök. Persze próbálom elbagatelizálni a dolgot, de azért nagyon kellemetlen. Igazából koncentrációs problémáim is vannak….egyszerűen minden másra gondolok, csak az adott dologra nem megy. Persze nem állandóan, de időnként előfordul. Most már ott tartok, hogy akinek nincsen esze annak legyen notesze…. :-) Nos néha azt is keresnem kell. :D :blink:

    • #11474 andrea

      andrea
      Adminisztrátor

      ajjajjjajjj csatlakoznom kell :(((
      mindketten szedtek hormonbogyót?
      utánaolvastam tavaly rendesen a kemóagynak, és egyrészt jó hír, hogy idővel javulhat, rossz hír, hogy egyáltalán nem tudjálk mi a szösztől van, sok okot felsorolnak, pl hirtelen korai klimax, ösztrogénmegvonás :(
      a kedvencem az, amikor kétségbevonják, és azt mondják, hogy ezt csak én beképzelem, vagy: már öregszem, és egyébként is ilyen lennék. ne tudják meg miről beszélek azt kívánom innen is mindenkinek!
      úgyhogy úgy döntöttem, hogy amikor vége lesz a klimaxomnak 2 év múlva, akkor megfiatalodom, kifényesedem, visszaokosodom, nőiesedem, tovább is van, mondjam még???? :D
      egy gáz van csak, ha azt a nyomorult hormonterápiát kitolják még több évre :( de erre most nem gondolok….
      szerintem fontos, h beszéljünk erről, mert erről az orvosok sem beszélnek, mert nem tudnak! köszi a felvetést :) a tanulás egyébként használ neki, tehát szótanulás (idegen nyelv), vagy bármi, ami koncentrálást és konkrét agyhasználatot jelent.

    • #11475 balassagabi

      balassagabi
      Felhasználó

      Lányok,
      én voltam nemrég egy onkológus előadásán, és ott azt mondták, hogy a kemobrain már egy bizonyított dolog.
      Most persze örülök.. de alapvetően nem vigasztal. Andi, idővel jobb lesz ? Valahogy nem érzékelem.
      A mai napig nagyon sokszor futok bele. Persze, el kell mondanom, hogy tök para van, mert naná hogy belém csapott, mi van, ha a dög átköltözött a fejembe. Ugye, azt sosem nézik.. mert miért is tennék :D Szóval, azt mondta az onkológus, hogy tartsuk az agyunkat tréningen, keresztrejtvény, írás. Én meg kérdeztem tőle, hogy mi van akkor, ha tök jól írok, de a beszéddel vannak gondok.. Azt mondta, hogy akkor beszélgessek sokat.. Na ezt teszem, sokszor magammal is, és elkezdtem verseket tanulgatni.

    • #11674 Pulisz

      Pulisz
      Felhasználó

      Szia Gabi,
      nem olyan régen éppen egy olyan cikket olvastam, ami azt fejtegette, hogy az időskori “elbutulás” ellen a nyelvtanulás a legjobb módszer a nyelvtanulás. Szerintem a kemo ellen is működhet :woohoo: !!!! A verstanulás is szuper, de a nyelveknek még talán annál is nagyobb hasznát vesszük a jövőben. Én még csak az első kemo után vagyok. Mikor kezdem el érezni ezt a jellegű hatását? Még nem jelentkezett.

    • #11476 Szoszi81

      Szoszi81
      Felhasználó

      Sziasztok!

      Júj, hát ez félelmetes…nagyon feledékeny vagyok és sokszor alig találom a szavakat…..de engem az onkológusom folyton relaxálni vagy pszihiáterhez akar küldeni…ezzel nem vagyok kisegítve….3 éve kapom a zitazóniumot és zoladexet….az tuti ötévnél tovább nem hagyom hogy vegyszerezzenek…de lehet még addig sem…

    • #11477 andrea

      andrea
      Adminisztrátor

      szia Szöszi!
      én 4 éve kapom, és biztos vagyok benne, hogy a cucc és a klimax együtt eszi az agyam ;) a nyelvtanulás a legjobb, ebben biztos vagyok! de bármilye tanulás jót tesz neki. és ami a legjobb az elfogadás, hogy sosem lesz olyan, mint régen :(( egyébként emelték a hormonterápia időtartamát, ha fiatalon kezdted a cuccot, akkor elvben tovább kell kapnod neked is.
      a dokik nem tudnak ezzel mit kezdeni, tapasztalatból mondom. vagy azt kapod, hogy már úgyis öregszel és ez a korrl jár, vagy rosszabb esetben beképzeled magadnak és ez pszichés. mindkettő felháborít. ne is tudják meg mi ez az egész…

    • #12167 Szoszi81

      Szoszi81
      Felhasználó

      Szia.

      Azt gondolom a dokik nagy ívben tesznek rá, hogy mi van velünk!!! :( Ez üzlet, szerintem el sem tudjuk képzelni mekkora!! Biztos szép summa van benne….az tuti hogy öt évtől egyetlen nappal sem használom tovább! Már most 3 év után is nagyon súrolja a tűrés határomat, csak féltem a családom és gyáva vagyok hogy mindent fel tegyek egy lapra….de ez a cucc nagyon vacak…6 kemót 35 sugarat szedtem fel és a világon semmi bajom nem volt….most meg…inkább hagyjuk…

    • #12176 andrea

      andrea
      Adminisztrátor

      Szöszi,
      hidd el, én is utálom. viszont, mivel orvos vagyok tudom, hogy ez nem a dokiknak üzlet. max a gyógyszercégeknek, azoknak viszont tuti. viszont ez úgy működik, hogy vannak nagy tanulmányok, amelyeket sok ezer beteg adataiból készítenek, ami elvben objektíven megmondja mi a tuti. az 5 éves hormoncucc jelentősen csökkenti a kiújulás esélyét. már, ha hormonérzékeny a dög. a tiéd kevésbé az, innentől kezdve nincs egyértelmű szabály. van a tapasztalat, az intuíció, a sok okos ember által hozott konszenzus, a beteg és az orvos akarata, körülményeik – és akkor ebbőúl gyúródik össze valami. tehát a legtöbb kérdés nem fekete vagy fehér :(

    • #12179 Szoszi81

      Szoszi81
      Felhasználó

      Te mit gondolsz a terápia utáni gyermek vállalásról?

    • #11478 Rachel

      Rachel
      Felhasználó

      Azt hittem csak en vagyok igy…..5 honapja kemoznak,,,,ezalatt 3 szor hagytam el a szemelyimet,fogalmam sincs hogy hol,,,,6 nyelven beszeltem,most meg egy is alig megy….keverednek a szavak…remelem csak a szoke parokam miatt van es visszaterek a normal kerekvagasba.

    • #12318 andibandi76
      2015. januárjában szembesültem vele, hogy gáz van. Mikromeszesedések miatt 6 éve figyeltek, évente kontroll. 2014.januárban még nem volt baj, 2015. januárra már lett. Hogy mitől? Sose tudom meg. Az biztos viszont, hogy nagyon nagyon időben lett elcsípve a dög! Hála'! Így márciusban műtét, utána rengeteg várakozás a szövettani eredményre! És a végkifejelt: megúsztam a kemot, a sugarat! Nyirokcsomóban nem volt semmi, így csupán a szuper hormonkezelést kapom!
      andibandi76
      andibandi76
      Felhasználó

      Én most olvastam végig ezt a topicot….kemobrain….engem nem kemoztak még is totál hülye vagyok. Eddig azért kézben tartottam bonylultabb dolgokat is, most a gyerek neve nem jut eszembe (mikor épp le akarom ordítani a haját).
      Simán a zita&lucrin is csinálhat ilyet? Mert én már kezdek aggódni, a nagymamám jut eszembe, akivel “élmény” volt beszélgetni mert nem találta a szavakat….én is olyan egyszerű szavakon tudok percekig gondolkozni……aztán jól felidegesítem magam….és jön egy hőhullám :)

    • #12321 olgicsq

      olgicsq
      Felhasználó

      igen, igen, hőhullám, a negyven fokban, ú az nagyon jó. :) hőhullám mondjon le. :)

    • #12322 Pulisz

      Pulisz
      Felhasználó

      Hali Lányok, én csak azt tapasztalom, hogy feledékeny vagyok, de a betegség előtt is az voltam. Még a Cavintont is elfelejtem bevenni (van még egyáltalán ilyen?) B)
      Nyelvtudás nem veszett el, mindennap használnom kell, mert a főnököm nem tud magyarul :P Akkor én még várjam, hogy kialakul nálam is? :woohoo:

      Hőhullámból is kevés van, de ezt meg igyekszem a melegnek betudni :-)…..

    • #11479 andrea

      andrea
      Adminisztrátor

      én is azon agyalok egy ideje, h ez nem csak kemo. ez a hirtelen ösztrogénmegvonást rohadtul nem díjazta az agyam sem….
      egy dolog tuti jó rá: nyelvtanulás!

    • #12360 andibandi76
      2015. januárjában szembesültem vele, hogy gáz van. Mikromeszesedések miatt 6 éve figyeltek, évente kontroll. 2014.januárban még nem volt baj, 2015. januárra már lett. Hogy mitől? Sose tudom meg. Az biztos viszont, hogy nagyon nagyon időben lett elcsípve a dög! Hála'! Így márciusban műtét, utána rengeteg várakozás a szövettani eredményre! És a végkifejelt: megúsztam a kemot, a sugarat! Nyirokcsomóban nem volt semmi, így csupán a szuper hormonkezelést kapom!
      andibandi76
      andibandi76
      Felhasználó

      Szeptembertől megyek is olaszt tanulni!!! :)

15 hozzászólás mutatása

Be kell jelentkezni a hozzászóláshoz.

Legutóbbi hozzászólások